dimecres, 23 d’octubre de 2013

Tercera setmana

Bona tarda!
El dimecres passat vam tenir una reunió amb el nostre tutor, i també coordinador de batxillerat, Joan Albert. Aquest a ens va servir per poder modificar l’índex i aproximar-lo cada vegada més al que volem que figuri en el treball de recerca. Vam canviar l'ordre d'alguns punts, però per el que ens va dir ell està bastant detallat. 
Aquesta setmana l'hem aprofitat per avançar la part teòrica del punt d’història on parlem de les diferents etapes per les que ha passat la publicitat. A més de finalitzar el punt del pensament creatiu.  

Fa temps vam veure un documental de la cadena TV3, titulat "No pensi, compri!" on parlaven del neuro-marketing, i de com les empreses manipulaven  el cervell dels consumidors a través de la publicitat. Aquest documental a més de servir-nos com medi per agafar informació del tema, també va ser una de les causes per les que vam escollir aquest tema pel nostre treball. Aquí us ho deixem perquè vosaltres també ho pugueu veure: No pensi, compri!

Fins la setmana que ve!

diumenge, 13 d’octubre de 2013

Segona setmana

Una setmana més...

Durant aquests dies hem continuat avançant la part teòrica, ens hem centrat en desenvolupar el punt del pensament creatiu relacionant-lo amb la psicoanàisi i la publicitat.


Hem seguit les indicacions del tutor i hem detallat més el índex que fins ara el teniem molt general encara que no tenim clar que aquest hagi de ser el definitiu ja que a mesura que anem completant el treball ens sorgeixen noves idees i diferents maneres de fer-ho, en tot cas, així es com el tenim actualment:

 
1.      La comunicació humana.
1.1.   Procés de comunicació.
            1.2  . La publicitat com a procés de comunicació.
2.      Què es la publicitat?
3.      Història i filosofia de la publicitat (ETAPES).
3.1.   Primera etapa: el producte novetat. (1860-1880)
3.2.   Segona etapa: el producte és el millor. (1880-1990)
3.3.   Tercera etapa: la redacció argumentativa. (1900-1925)
3.4.   Quarta etapa: la Reason Why. (1925-1960)
3.5.   Cinquena etapa: L’USP. (1945-1960)
3.6.   Sisena etapa: el boom de la psicologia. (1960-1975)
3.7.   Setena etapa: la imatge de marca. (1975-1985)
3.8.   Vuitena etapa: la personalitat de marca. (1895-1995)
3.9.   Novena etapa: la reputació de marca. (1995-2000)
3.10. Desena etapa: la marca xarxa. (2000-...)
4.      Diferents tipus de publicitat.
5.      Noves tendències del llenguatge publicitari
6.      El pensament creatiu
6.1     La creació publicitària
7.      Diferents medis publicitaris. (TV, Internet, radio, revistes...)
8.      El llenguatge publicitari
9.      Estratègies i tàctiques.
10.  L’inconscient psicològic
10.1   El concepte d’inconscient
11.  ¿Som conscients de tot el que percebem?
11.1   Percepció subliminal
11.2   Transmissió y experiència del que percebem
11.3   Percebem més del que recordem
12.  Influx de la estimulació subliminal en la experiència conscient.
12.1   Factors preconscients en la percepció
12.2   Efectes subliminals en les imatges ambigües
13.  Estimulació subliminal y necessitats humanes.
13.1   Necessitats humanes i comportament
13.2   Subestimulació y necessitats
13.3   La motivació sexual humana
13.4   Subestímuls y revolució sexual
14.  ¿La propaganda subliminal pot generar transtorns de conducta?
14.1   Propaganda oculta


Per altre banda, estem buscant telèfons d'alguna agència publicitària que ens pugui ajudar a resoldre els dubtes que ens vagin sorgint al llarg d'aquest mes i hem trobat una a Barcelona. Esperarem a estar una mica més informades del tema i trucarem per veure si estan disposats a col·laborar.

Fins a la propera entrada!!!

dilluns, 7 d’octubre de 2013

Introducció + Primeres setmanes

Hola a tothom!
Benvinguts al blog del nostre treball de recerca. Som la Eva, la Carla i la Nadia i durant els pròxims quatre mesos anirem informant a través d’entrades de tots els avenços que anirem fent en la nostra investigació.
El tema escollit és: L’inconscient a la publicitat.
El tema de l’inconscient ens cridava molt l’atenció des d’un principi i vam pensar que relacionar-lo amb la publicitat seria interessant.
A partir d’aquest treball intentarem descobrir i mostrar els secrets de la publicitat, de quina manera els publicistes ens manipulen, quines estratègies utilitzen per fer-ho, fins a quin punt estem rodejats de publicitat, com ens afecta en les diferent etapes de la nostra vida...Serà difícil i necessitarem molt esforç perquè surti bé però farem tot el possible per obtenir bons resultats. Esperem que us agradi! 


Ja hem començat a buscar informació i a desenvolupar alguns dels punts del nostre índex, el qual  encara no el tenim del tot clar, quan el tinguem ja us ho ensenyarem!
Aquest estiu vam visitar les biblioteques de la ciutat i vam escollir alguns llibres sobre publicitat en general que ens van semblar útils. La veritat es que ens han servit per avançar una mica en la nostra part teòrica i ajudar-nos més o menys en com volem plantejar el treball.
Els dies 16,17 i 18 de setembre vam assistir a les classes de tècniques de Recerca, nou intenses hores en les que vam veure quins son els passos que s’han de seguir per fer un bon treball i alguns exemples de presentacions orals d’altres nois i noies.
El dimarts passat vam anar a les biblioteques de la UAB, concretament, la de comunicació. Allà també vam trobar llibres amb una gran quantitat d’informació, sobretot sobre la publicitat subliminal, que de tots els ítems que volem tractar, és el que més ens crida l’atenció i en el que més ens volem centrar.
En quant a la part pràctica vam pensar que seria interessant intentar crear un spot publicitari.
Anirem mantenint-vos informats! Bona setmana!